Străinii din tren cu tort la 30 de ani – DragosR

Ne întoarcem după o noapte bântuită de câteva sticle și de bubuit monitoarele în cap, unde în altă parte, decât la București. Din Timișoara.

adio_drum_bun

Trenul e plin de oameni. Țin un tort diplomat în mână, acoperit cu staniol lucios și mi se sugerează că ‘cea mai frumoasă muzică o faci atunci când suferi din dragoste’. Nu e ziua mea, e tortul lui Sergiu. La mulți ani coaie. În vagon, ca în grădină la bunica. Mai latră un câine, mai ciripește un bobocel, mai cântă un cor de mediciniste ‘la mulți ani’. Trebuie o furculiță. Sau o lingură. E musai. E păcat de tort. Nu e frumos, nu e omenește. Se va topi în curând de la căldură, o să înceapă să curgă fără să se mai oprească, de ce m-am pricopsit eu cu tortul ăsta. Pe alocuri transpir, e cald, transpir de la berea băută aseară. Am vrut să mă iau la harță cu un clovn în centrul Timișoarei, ieri, pe la prânz. Lovea cu vorbele după mine, camuflat după un rânjet ca al răposatului clovn din filmul cu Batman și niște baloane colorate. Eu mă apăram cu sticla de nefiltrată pusă într-o pungă de hârtie maro.

Înapoi în tren.

În capătul vagonului, cel mai mare câine din lume s-a căcat. În poză, minunea s-a ascuns după un prosop.

mao_shit

Cu Dunărea în partea dreaptă și soarele în stânga, semnez un act de confidențialitate din priviri cu două studente. Străinelor, nu ați vrea să vă iau un scurt interviu? Ba da.

Alaska are 20 de ani. Este studentă la medicină. Generală. Nu, nu sunt în generală, sunt la facultate. Ce glumă proastă.

Ana are 19 ani. Este studentă la drept. de oameni.

Mai este Mao, câinele.

Alaska s-a născut pe 18 octombrie 1992 (la mulți ani!). Este tătar. Tătăroaică. Popor nomad la cap. Între hobby-urile ei se numără dansul, șpagatul, stresatul de oameni, cățeii, pisicile, proiectele de voluntariat. Ajută copii bolnavi de cancer, categorii defavorizate, oameni care plâng, care sunt gay, refugiați, care nu știu să danseze manele, care au mustață ca a lui Hitler (De ce nu mai poate nimeni purta o asemenea mustață fără a fi catalogat ca nazist?) Mai donează și sânge, sau se ocupă cu donare de sânge – nu am înțeles exact ce mi-am notat. Adică am scris ”donare de sânge”. Sper că asta se înțelege. Și dacă se înțelege și altceva pe lângă asta, sau, deopotrivă, dacă nu se înțelege nimic altceva în afară de asta, tot îți dai seama. Alaskăi îi place și handbalul, este incredibilă la dat șoturi de alcool fără să se îmbete. Este din Galați. Necăsătorită.

Ana, 19 ani. S-a născut pe 26 octombrie 1993. Este 35 % grecoaică. Tătăroaica și grecoaica. Citesc: ‘Acesta este un scris cât se poate  de caligrafic.’ Anei îi place cititul de romane vechi, ”nu contemporane, pentru că îmi place să observ realitatea din perioada respectivă.” Este necăsătorită. Din București. Legat de viitorul soț: acesta trebuie să arate decent. Înalt, mai deștept, (n.r.: decât ea), ciudat, neînțeles, special, diferit, nonconformist, să știe să gătească (sau nu neapărat) și să fie maxim 10 ani diferență între ei. Să fie George Clooney. Să scrie prostii. Pe Ana o pasionează într-o oarecare măsură actoria. Ascultă indie, jazz, new-wave, adoră anii ’20 (din cărțile lui Scott Fitzgerald), adoră Parisul și este din Pantelimon.

În Gara de nord am coborât câinele din tren pe peron. L-am luat în brațe, atâta carne fragedă (mama lui are 100 de kg). Cu toate acestea câinele a avut bilet redus.