Pe cand eram doar 2 straini – Kid – by A.V.

Pe kid o ştiu din anu 3. Are 1.63/65, în jur de 50 de kg, şatenă, ochii verzi, pielea albă, o tipă fermă, inteligentă și simpatică. Ne-am cunoscut în cămin, la 417, făcusem eu schimb cu una din colegele lor ca să o am tot pe Andreea în cameră şi în ultimul an. Mă ţineam deoparte, căci îmi zisese Andreea că e mai greu să conving pe una din ele la schimb, sunt cam pretenţioase. La început n-am interactionat prea mult.  Kid îşi vedea de-ale ei, eu de-ale mele, ea programare, eu analiză. Mi se părea puţin înfumurată în activităţile ei cu MSP-ul şi proiectele de facultate şi nu înţelegeam cum trăia aproape doar cu aer. Mai ales vara, nu-mi aduc aminte să o fi văzut mâncând. Nici acum nu înţeleg cum reuşeşte.

We clicked când mi-a auzit muzica într-o zi. „Puteam să jur că e calculatorul meu!”. Ne-am apropiat uşor uşor, de la mărunţişuri am ajuns la discuţii nocturne şi filosofări interminabile, culminând cu a ne pierde vremea împreună prin cluburi şi pe la concerte la Viţa. A fost un fel de chimie inexplicabilă pentru că în scurt timp mă găseam stând la ea și la Andreea câte o săptămână, după ce s-au mutat în chirie pe vară. Dormeam în același pat, mâncam împreună și ne bucuram la salariu de o bere în Piranha.

Este genul de om pe care te poți baza, deși o găsesc de multe ori închisă. Abia îmi aduc aminte câteva discuții despre relațiile ei. Îi vine greu să lase oamenii înăuntru. Unii calcă încălțați peste sufletul tău și  nu-ți mai arde să speri că alții pot fi diferiți. Kid e sinceră chiar și atunci când poate regulile unora de politețe s-ar aplica, ea îți explică de ce nu a dat niciun semn de viață de sărbători. S-a izolat, n-a avut chef, fără ipocrizii și scuze lamentabile. Știe că dacă îi ești prieten, o  să înțelegi. Și pentru asta o apreciezi.

Au trecut vreo 4 ani de când ne știm. Am locuit împreună și-am împărțit destule încât să fie prima persoană la care să mă gândesc să las toate documentele mele când am plecat prima dată din țară. Kid face pentru tine ceea ce o rogi – chiar dacă i-ar fi mult mai ușor să stea la prietenul ei, a avut grijă de Tsunami vreo lună, până m-am intors eu din State. Am dormit în casa ei până mi-am găsit garsonieră. Kid este persoana căreia i-aș cere să mă incinereze după ce mor, în caz că ai mei ar vrea să mă îngroape. Și știu că ar face-o, dacă aș ruga-o să aibă grijă de asta.

She is my person.