Copiii de la Unirii-AlexandraV

Ma intalnesc cu o prietena la Unirii. Stiu ca o sa intarzie, asa ca ma asez pe o banca vizavi de statia tramvaiului 32.

La nici doua minute, apar 3 copii care ar vrea sa se aseze si ei si ma intreaba daca ma deranjeaza. Le spun ca nu. Sunt doua fete si un baietel. Canta si rad zgomotos. Sunt prea amortita ca sa schitez vreun gest.

Ceilalti doi continua, fata ii da idei baiatului “canta  si de la Salam”, el se conformeaza “Hai in vacante pe la Saint Tropez/Prin America si prin Africa”. Rad copios si se intreaba ce piesa ar putea sa urmeze.

Fata care sta cel mai departe de mine se rusineaza si ar vrea sa plece. Le spune celorlalti ca ma deranjeaza, se ridica si pleaca. Imediat pleaca si ceilalti doi.

Se intorc, insa, dupa doua minute. Ma intreb de ce. Observ ca sunt banci libere in dreapta mea. Ma intreaba daca m-au deranjat. Le spun ca nu. Apuc sa le vad chipurile, au zambete largi, sunt pusi pe sotii si plin de energie. As vrea sa vorbesc cu ei. Nu prea stiu ce sa le spun.

Incep ei. Fata care a plecat, ma intreaba daca ascult manele. Ezit un pic, nu stiu exact ce sa raspuns, le spun ca da. Ea imi spune ca nu ii plac asa mult, mai asculta din cand in cand, dar cei mai mult ii plac “astia de la Holywood: Beyonce, Ricky Martin, Shakira”. O intrerupe cealalta fetita ”Eu mor dupa Shakira”. Ei si baietelului le plac mai mult manelele.

Ii intreb cum ii cheama. Se prezinta pe rand. Georgiana si Aura si Raimun, daca am inteles bine.

Raimun e comunicativ si inteligent si imi povestete cu dezinvolt despre el, e varul Georgianei si ii place mult ConecteR. E pentru el…”nu stiu cum sa spun asa…cum era cuvantul ala…”. Fetele incearca sa il ajute: “tare”…”cool”. Nu isi aduce aminte exact cuvantul, dar ar vrea sa spuna ca ii e ca un model. 

E aproape noua seara. Ii intreb daca locuiesc in apropiere. Nu, locuiesc la Sebastian. Au venit de la o taraba din fata, ma gandesc ca poate e a parintilor lor. 

Aura are ochi mari si negri si conturati cu creion dermatograf. Are 13 ani, la fel si Georgiana. Prietenii ei imi spun ca e “nebuna”. A batut o fata la scoala, chiar de doua ori. Colega ei a tras-o de par. Nu ii facuse nimic. A batut-o de doua ori pentru ca nu suporta “sa se ia cineva de ea”. 

Raimun are 10 ani. E rasfatatul grupului. Ii place sa cante si sa danseze si vrea sa ajunga vedeta. Aura ma intreaba daca vreau ca baiatul sa imi arate cum danseaza. Georgiana protesteaza. Eu le spun ca as vrea sa imi arate. Se bucura mult si face cateva miscari de breakdance pe care le-a invatat singurel de pe youtube. Ne zambim larg, cred ca ne-am imprietenit.

Ma intreaba ce clasa sunt. Le spun ca am terminat facultatea. Daca ai facultate, poti sa faci ce vrei. Poti sa fii broker sau manager. Aura vrea sa fie manager, dar stie ca mai e mult pana la facultate.

“Si fratele meu, are 25 de ani, si a fost broker si merge ala facultatea si invata, se chinuia ca sa termine facultatea. Daca ai facultate poti sa fi manager. Si acum e manager si poate sa comande si el la brokeri cum il comandau managerii pe el.“

O vad pe prietena mea traversand si le explic ca trebuie sa plec. Le spun ca ma bucur ca i-am cunoscut. Se bucura si ei. Ma roaga sa le-o arat pe prietena mea si ma intreaba daca e frumoasa.